[h1]Proces en werkwijze[/h1]

Proces en werkwijze

Bij LAB21 wordt er gewerkt volgens een proces waarbij onze klanten altijd, zowel in de winkel als op het hoofdkantoor, een vast aanspreekpunt hebben. 

De verkoopadviseur begeleidt u bij de keuzes en het voortraject naar uw gewenste vloer.
Deze adviseur blijft uw vaste aanspreekpunt in de winkel, tot de aanbetaling gedaan is.
Daarna krijgt u een eigen contactpersoon van het hoofdkantoor toegewezen die u verder zal begeleiden.

STAPPENPLAN LEGOPDRACHT

U hebt een mooie vloer besteld, en dan?

Voordat de vloer gelegd kan worden gaat hier nog een heel proces aan vooraf. Om dit overzichtelijk voor u te maken leggen wij dit stap voor stap uit:


STAP 1


U brengt een bezoek aan één van onze showrooms om advies in te winnen en om een mooie vloer uit te zoeken. Hier kunt u een offerte laten maken en als u een keuze heeft gemaakt, wordt er een order voor uw bestelling aangemaakt.

Wat kunt u verwachten?
Goed vakkundig advies bij uw wensen. Een compleet en passend aanbod voor een aantrekkelijke prijs.

Wat verwachten wij van u?
Zoveel mogelijk informatie over uw situatie, wensen en verwachtingen. Zoals het verwachte gebruik van de vloer, waar de vloer moet komen te liggen en op welke ondergrond. Dit om u een deskundig advies te kunnen geven.


Goed om te weten:
De orderbevestiging is een voorlopig document wat betreft de oppervlakte van de vloeren en de afwerkingsdetails. De verkoopadviseurs bij LAB21 zijn getraind om samen met u aandacht te besteden aan de nodige details. Echter, de verkoop­adviseur heeft uw ruimte nooit zelf gezien. De exacte vierkante meters en de afwerkingsdetails dient u, tijdens uw aanwezigheid bij de voorinspectie, samen met de legger vast te stellen.


STAP 2


Zodra de order is ingevoerd, wordt deze ingelezen in een programma van het hoofdkantoor. Daar wordt de order gecontroleerd.

Klopt de prijs? Klopt de samenstelling? En is de order uitvoerbaar?


Wat verwachten wij van u?
U checkt of de wijzigingen die verwerkt zijn, vanuit de opmerkingen bij uw order kloppen. Mocht dit niet zo zijn, zouden wij graag willen dat u ons op de hoogte stelt. Zodat wij uw order kunnen aanpassen.


STAP 3


Als de order is gecontroleerd en er is een aanbetaling gedaan, zullen wij u hier vervolgens informeren over de vervolgstappen.

Als u akkoord bent met de order sturen we u nog een bevestiging toe via de mail.

Wat kunt u verwachten?
U krijgt van ons een mail waarin staat dat uw aanbetaling is ontvangen en verwerkt. Vervolgens reserveren wij uw materialen in de voorraad.

Wat verwachten wij van u?
Wat verwachten wij van u: dat u controleert of het door u betaalde bedrag ook daadwerkelijk juist verwerkt is. Is dit niet het geval, graag mailen naar: administratie@lab21.nl


STAP 4


Uw order wordt door de legdienstafdeling in behandeling genomen en er wordt, wanneer u een leg-service heeft afgenomen, een legspecialist aan uw order gekoppeld. De legger neemt contact met u op om een datum af te spreken voor de voorinspectie. 

Wat kunt u verwachten?
Via de mail ontvangt u van ons een email met daarin de contactgegevens van de legspecialist. De afgesproken datum voor de voorinspectie wordt door uw legspecialist aan ons doorgegeven. Wij beoordelen of de datum bij de planning past.

Wat verwachten wij van u?
Een paar dagen geduld. Het proces van het verwerken van de (aan)betaling en het inplannen van een legspecialist duurt circa 3 werkdagen. Na de ontvangst van de leg-opdracht neemt de deze binnen enkele dagen contact met u op.

Goed om te weten:
U kunt uiteraard ook zelf contact opnemen met de toegewezen legspecialist. Dat kunt u het best na 17:00 doen, omdat deze overdag bezig is met het leggen van mooie vloeren.


STAP 5


De legspecialist komt de voorinspectie uitvoeren.
Het resultaat wordt naar het hoofdkantoor gestuurd. Hier wordt de voorinspectie verwerkt en aan u toegelicht. Na u akkoord met de order sturen wij u nog een definitieve bevestiging toe via de mail. 


Wat verwachten wij van u?
De voorinspectie is cruciaal en is hét moment om specifieke zaken te bespreken met uw legspecialist. Tijdens de voorinspectie wordt het exacte aantal te leggen vierkante meters vastgesteld. De afwerking wordt uitvoerig besproken. Het komt soms voor dat uw ondergrond een extra bewerking, zoals bijvoorbeeld een tweede egalisatie) nodig heeft. Zorg er daarom voor dat u altijd zelf aanwezig bent bij de inspectie en dat de gehele vloer beoordeelbaar is. Zo worden onaangename verrassingen in een latere fase voorkomen. Na de voorinspectie tekent u een voorinspectiebon, zodat wij weten dat u op de hoogte bent. Nadat de voorinspectie is verwerkt, krijgt u een duidelijke uitleg over de wijzigingen en een nieuwe begroting.

Goed om te weten:
Tussen de voorinspectie en het leggen moeten er veel dingen gebeuren. Er zal daarom enige tijd, ten minste wee weken, moeten zitten tussen de voorinspectie en het daadwerkelijke leggen van de vloer. Om problemen te voorkomen ontvangen wij van u graag zo spoedig mogelijk akkoord op een verwerkte voorinspectie. Bij meer dan 10% verschil ten opzichte van uw originele order, vragen wij u om een nieuw akkoord. Na akkoord, ontvangen wij graag, uiterlijk twee weken voor levering, uw restbetaling. Dan kunnen de materialen voor de levering vrijgegeven worden. Bent u het oneens met de resultaten van de voorinspectie dan vragen wij u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met uw contactpersoon op ons hoofdkantoor. Een kleine verandering kan grote gevolgen hebben, daarom is het belangrijk dat u het proces adequaat volgt. De legspecialisten werken met een volle agenda. Hierdoor kan het soms lang duren voordat hij terug kan komen om de, tijdens de voorinspectie, niet ter sprake gekomen punten opnieuw te bekijken.


STAP 6


De goederen van uw bestelling worden klaargezet. Bij binnenkomst in het magazijn worden deze toegewezen aan uw order.

Wat kunt u verwachten?
Uw order, met name de afwerkingsmaterialen, wordt door afdeling inkoop definitief besteld en naar ons magazijn verzonden.

Wat verwachten wij van u?
Zorg ervoor dat uiterlijk twee weken voor levering de order 100% betaald is.
Dan kan het transport worden gepland en de order worden klaargemaakt.


STAP 7


Uw order wordt klaargezet en verzonden of afgehaald.

Wat kunt u verwachten?
Uw order wordt door de magazijnafdeling verzameld en klaargezet op een pallet voor het transport. Daarna wordt de order ingepakt om deze te beschermen tegen beschadiging tijdens het transport. De afdeling planning controleert of alles juist is klaargezet en of de order compleet is.

Wat verwachten wij van u?
Wanneer uw zending bezorgd wordt, wordt deze geleverd tot aan de eerste drempel op de begane grond, indien deze bereikbaar is met een pompwagen. Zorg er zelf voor dat de vloer wordt binnengebracht naar de ruimte waar deze wordt gelegd, zodat het materiaal kan acclimatiseren. Bij het in ontvangst nemen van de materialen van uw order moet u goed controleren of alles wat op de bon staat compleet en onbeschadigd geleverd is en of het de vloer/plinten zijn die u besteld heeft. Wanneer er een defect of een beschadiging is, kunt u dit aangeven op de afleverbon van de transporteur. Om te zorgen dat dit zo snel mogelijk wordt opgepakt vragen wij u om ons daarna te bellen of te mailen en de problemen van de zending door te geven. Dan wordt dit zo spoedig mogelijk in behandeling genomen.

Goed om te weten:
De levering van LAB21 is standaard tot aan de eerste drempel. Indien u wenst dat de goederen naar binnen of op een verdieping geleverd worden, kan dat. Dit brengt echter wel extra kosten met zich mee omdat wij dan een ander soort transporteur moeten inschakelen. Wij vragen dan specifiek een offerte voor u aan afhankelijk van de regio's. Tip: misschien kunt u een sterk familielid om hulp vragen.


STAP 8


De vloer wordt (indien van toepassing) geëgaliseerd. De egaline heeft minimaal 1 volledige dag nodig om te drogen.

Wat kunt u verwachten?
Voorafgaand aan de egalisatie hebben wij uw ruimte al grondig geïnspecteerd. Om de kwaliteit te waarborgen werken al onze leggers met de materialen van de kwaliteitsmerken voorgeschreven door ons. Daarbij is er een standaard werkprotocol geldig voor al onze leggers wat betreft de egalisatie.

Wat verwachten wij van u?
Zorg ervoor dat de te egaliseren vloer schoon en droog wordt opgeleverd, denk hierbij ook aan de randen. Wanneer u muren al geverfd zijn, beschermt u uw muur dan met een afdekfolie. Spetters op muren en deuren kunnen vlak na het egaliseren nog wel eenvoudig worden verwijderd met lauwwarm water. Maar hoe verder de egaline is gedroogd, hoe lastiger dit wordt. Vergeet niet aan de temperatuur in de te egaliseren ruimte denken. Deze dient tussen de 18 en 22 graden te zijn, waarbij tijdens het leggen de vloerverarming uit of op z'n laagst dient te staan.

Goed om te weten:

Egaliseren is een bouwactiviteit. Uw legger zal proberen dit zo netjes mogelijk uit te voeren, maar het kan voorkomen dat er spetters egaline op uw muren of deuren komen. Bescherm daarom alles vooraf zo goed mogelijk


STAP 9


De vloer wordt gelegd. Wanneer de order is afgerond vraagt de legspecialist of u de opleverbon wilt ondertekenen.

Wat kunt u verwachten?
Uw legspecialist legt de vloer en mocht u vragen hebben over de werkzaamheden dan kunt u deze bij hem kwijt. Na afloop van het leggen loopt de legspecialist met u zijn uitgevoerde werk na en vraagt u, bij akkoord, om de opleverbon te tekenen. Deze bon is heel belangrijk in het proces, want met deze getekende bon is de opdracht afgerond en gaat uw garantie in.

Wat verwachten wij van u?
U dient tijdens het leggen aanwezig te zijn, zodat eventuele opties bij het leggen besproken kunnen worden. Als u bijvoorbeeld een plank niet mooi vindt, kunt u deze uit de vloer laten halen. Na afloop van het legwerk loopt u de gelegde vloer na met de legger en als u tevreden bent, ondertekent u de opleverbon. Op de opleverbon geeft u ook een kwaliteitsscore aan de legger. De legspecialisten van LAB21 worden intern beoordeeld op basis van de kwaliteitsscores van de klanten.


STAP 10


Tot slot bellen we u ongeveer twee dagen na op levering op om te vragen of alles naar wens is verlopen. Mogelijke opleverpuntjes kunt u natuurlijk ook kwijt op de opleverbon. Eventuele verbeterpunten worden door ons gebruikt om ons proces verder te verbeteren.

Wat kunt u verwachten?
Een uitgebreide controle dashboard op het hoofdkantoor om de potentiele problemen vroegtijdige te signaleren en te voorkomen. Wij blijven ons systeem continu verbeteren om u de beste klantenervaring te bieden en u volledig te ontzorgen.

Kom naar één van onze zestien showrooms!
Inloggen
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Onthoud mijn gegevens