Over LAB21


Lab21 staat voor Life At Best.


We zien onze klanten als familie, dus krijgt elke klant de beste vloer voorde beste prijs
en met de beste service, dat is LAB21.


Het idee is circa 10 jaar geleden ontstaan. Michelle en Victor waren net terug na een lange expatcarrière voor Heineken en Philips. Voor hun nieuwe huis in Leiden moest er een mooie vloer worden gevonden. Er werd een dure laminaatvloer van €28/m2 voorgedragen door een vloerenwinkel op een woonboulevard. De verkoper gedroeg zich passief en ongeïnteresseerd. De legger kwam niet opdagen omdat hij “te druk” was met een ander klusje. Te duur, onbetrouwbaar en een slechte ervaring in service. Dat kan anders, zeiden wij bij Lab21. We hadden geen Retail ervaring en geen ervaring met vloeren. Stap voor stap bouwden wij ons eigen systeem op. Nu, 10 jaar later, is Lab21 met 10 winkels een belangrijke speler in de vloerenmarkt in Nederland.


"Wij hebben ons streven kunnen vertalen naar de combinatie
specialist in service tegen bouwmarktprijzen”. 


Hoe hebben wij dit voor elkaar gekregen? Lab21 heeft een compact hoofdkantoor met een hoge graad aan automatisering in combinatie met minimalistische winkels. Onze winkels doen niets anders dan goede adviezen geven aan klanten. De winkels zijn ontlast van logistiek, aftersales en service/coördinatie van werkzaamheden. Op deze manier is onze organisatie zeer lean en mean. De opschaalbaarheid van het bedrijf is groot. Onze klanten kunnen profiteren van nette prijzen en tarieven ten gevolge van de lage overheadkosten.

Lab21 koopt altijd rechtstreeks- en op grote schaal- in bij de bron. Hierdoor maken wij de waardenketen korter en simpeler en daarmee de prijzen voor onze klanten interessanter. Anders dan een bouwmarkt zijn wij een specialist in vloeren. De kennis van onze inkoper (tevens directeur) in de supply chain is van een ander niveau dan dat van een jonge inkoper bij een internationale bouwmarktketen die maar twee jaar in die positie blijft vanwege zijn carrièreontwikkeling.

Lab21 zit altijd op een B of C locatie waardoor de huurkosten laag blijven. De klanten betalen dus ook niet voor die onnodig hoge kosten.

De klant is geen koning, de klant is onze familie, zeggen wij bij Lab21. We proberen altijd de meest geschikte vloer uit te kiezen voor de klant in plaats van klakkeloos de duurste vloer te verkopen.


"Bij LAB21 is uw opdracht in goede en betrouwbare handen,
kom eens langs we leren u graag beter kennen."


Wij geloven sterk dat een goede dienstverlening gebaseerd is op betrouwbare informatie, daarom investeren wij fors in ICT systemen om onze service en de communicatie met klanten te optimaliseren. Elke vloer is een maatwerkproject. Er zijn veel stressfactoren voor de klant. Een vloer mag niet te vroeg komen want de klant heeft wellicht de sleutel van de woning nog niet. De vloer mag ook niet te laat komen anders kan de keuken er niet in. Geen van de vloeren is hetzelfde. Elke vloer, van het advies, tot de keuze van de vloer, de voorinspectie, voorbereiding, de levering en installatie tot en met de oplevering, is een project. Het vereist zeer goed projectmanagement en coördinatie. Vaak zijn er externe partijen als leveranciers en transporteurs betrokken met wie wij ook heel goed moeten coördineren.  Wij streven constant naar het beter ontzorgen van onze klanten door onze eigen processen en systemen te optimaliseren.


"Een tevreden klant, is onze grootste voldoening,
dag in en dag uit."


Lab21 is ambitieus. Wij zien dat onze formule goed werkt en het aantal klanten sterk groeit. Jaar in, jaar uit. Wij blijven onze processen verder aanscherpen en willen ons bedrijf uitbreiden naar alle landen binnen de Europese Unie.

Kom naar één van onze tien showrooms!