![[h1]Proces en werkwijze[/h1]](https://cdn.lab21.nl/_clientfiles/Headers/Webgroepen_Desktop/Transport/Transport.jpg?size=show1x)
Proces en werkwijze
Bij LAB21 wordt er gewerkt volgens een proces waarbij onze klanten altijd, zowel in de winkel als op het hoofdkantoor, een vast aanspreekpunt hebben.
De verkoopadviseur begeleidt u bij de keuzes en het voortraject naar uw gewenste vloer.
Deze adviseur blijft uw vaste aanspreekpunt in de winkel, tot de aanbetaling gedaan is.
Daarna krijgt u een eigen contactpersoon van het hoofdkantoor toegewezen die u verder zal begeleiden.
STAPPENPLAN LEGOPDRACHT
U heeft een mooie vloer besteld, en dan?
U brengt een bezoek aan een van onze showrooms om advies in te winnen en om een mooie vloer uit te zoeken. Hier kunt u een offerte laten maken en als u een keuze heeft gemaakt, wordt er een order voor uw bestelling aangemaakt.
Wat kunt u verwachten?
Goed vakkundig advies bij uw wensen. Een compleet en passend aanbod voor een aantrekkelijke prijs.
Wat verwachten wij van u?
Zoveel mogelijk informatie over uw wensen en verwachtingen. Zoals het verwachte gebruik van de vloer, waar de vloer moet komen te liggen en op welke ondergrond. Dit om u een deskundig advies te kunnen geven.
Goed om te weten:
De orderbevestiging is een voorlopig document wat betreffende de m2 vloeren en de afwerkingsdetails. De verkoopadviseurs bij LAB21 zijn getraind om samen met u de aandacht te besteden aan de nodige details. Echter, heeft de verkoopadviseur uw ruimte nooit zelf gezien. De exacte m2 en de afwerkingsdetails dient u, met uw aanwezigheid bij de voorinspectie, samen met de legger vast te stellen.
Zodra de order via de webshop is ingevoerd, wordt deze ingelezen in een programma van het hoofdkantoor. Daar wordt de order gecontroleerd.
Klopt de prijs? Klopt de samenstelling? En is de order uitvoerbaar?
Wat verwachten wij van u?
U checkt of de wijzigingen die verwerkt zijn, vanuit de opmerkingen bij uw order kloppen. Mocht dit niet zo zijn, zouden wij graag willen dat u ons op de hoogte stelt. Zodat wij uw order kunnen aanpassen.
Als de order is gecontroleerd en er is een aanbetaling gedaan wij u hier vervolgens informeren over de vervolg stappen.
Als u akkoord bent met de order sturen we u nog een definitieve bevestiging toe via de mail.
Wat kunt u verwachten?
U krijgt van ons een mail waarin staat dat uw aanbetaling is ontvangen en verwerkt. Vervolgens reserveren wij uw materialen in de voorraad.
Wat verwachten wij van u?
Wat verwachten wij van u: dat u controleert of het door u betaalde bedrag ook daadwerkelijk juist verwerkt is. Is dit niet het geval, graag mailen naar: administratie@lab21.nl
Uw order wordt door de legdienstafdeling opgepakt en er wordt, wanneer u een leg-service heeft afgenomen, een legger aan uw order gekoppeld. De legger neemt contact met u op om een datum af te spreken voor de voorinspectie. U wordt door uw aangewezen legger gebeld om een datum af te spreken voor de voorinspectie.
Wat kunt u verwachten?
Via de mail ontvangt u van ons een email met daarin de contactgegevens van de legger. De afgesproken datum voor de voorinspectie wordt door uw legger aan ons doorgegeven. Wij beoordelen of de datum bij de planning past.
Wat verwachten wij van u?
Een paar dagen geduld. Het proces van het verwerken van de (aan)betaling en het inplannen van een legger duurt circa 3 werkdagen. Na de ontvangst van de leg-opdracht neemt de legger binnen 2 dagen contact met u op.
Goed om te weten:
U kunt uiteraard ook zelf contact nemen met de toegewezen legger. Dat kunt u het best na 17:00 doen, omdat de legger overdag aan het werk is.
De legger komt de voorinspectie uitvoeren.
Het resultaat wordt naar het hoofdkantoor gestuurd, hier wordt de voorinspectie verwerkt en aan u toegelicht. Na u akkoord met de order sturen wij u nog een definitieve bevestiging toe via de mail.
Wat kunt u verwachten?
Zodra wij het voorinspectie resultaat ontvangen van uw legger, wordt deze verwerkt in de order. Mochten er grote wijzigingen zijn, krijgt u daarvan een mail met een uitgebreide toelichting en een verzoek om akkoord hiervoor. Zodat alle materialen definitief besteld kunnen worden.
Wat verwachten wij van u?
De voorinspectie is cruciaal en is het moment om specifieke zaken te bespreken met uw legger. Tijdens de voorinspectie wordt er exacte aantal m2 vastgesteld.
De afwerking wordt uitvoerig besproken. Het komt soms voor dat uw ondergrond extra bewerking (bijv. 2de keer egalisatie) nodig blijkt. Zorg er daarom voor dat u altijd zelf aanwezig bent bij de inspectie en dat de gehele vloer beoordeelbaar is. Zo worden verrassingen in een latere fase voorkomen. Na de voorinspectie tekent u een voorinspectiebon, zodat wij weten dat u op de hoogte bent. Nadat de voorinspectie is verwerkt, krijgt u een duidelijke uitleg over de wijzigingen en een nieuwe begroting.
Goed om te weten:
Vaak is er tussen de voor- inspectie en het leggen niet veel tijd. Terwijl er veel dingen moeten gebeuren. Om problemen te voorkomen ontvangen wij van u graag zo spoedig mogelijk akkoord op een verwerkte voorinspectie. Bij meer dan 10% verschil van uw originele order, vragen wij u om een nieuw akkoord. Na akkoord, ontvangen wij graag, uiterlijk 2 weken voor levering, uw restbetaling. Dan kunnen de materialen voor de levering vrijgegeven worden. Bent u het oneens met de resultaten van de voorinspectie, vragen wij u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met uw verkoopadviseur. Daarnaast kan u altijd direct contact opnemen met uw legger voor verdere toelichting. Een kleine verandering kan grote gevolgen hebben, daarom is het belangrijk dat u het proces adequaat volgt. De leggers werken met een strakke planning. Hierdoor kan het soms lang duren voordat hij terug kan komen om de, tijdens de voorinspectie, niet ter sprake gekomen punten opnieuw te bekijken.
De goederen van je bestelling worden klaargezet. Bij binnenkomst in het magazijn worden deze toegewezen aan je order.
Wat kunt u verwachten?
Uw order, met name de afwerkingsmaterialen, wordt door afdeling inkoop definitief besteld en naar ons magazijn verzonden.
Wat verwachten wij van u?
Zorg ervoor dat uiterlijk twee we ken voor levering de order 100% betaald is.
Dan kan het transport worden gepland en de order worden klaargemaakt.
Uw order wordt klaargezet en verzonden of afgehaald.
Wat kunt u verwachten?
Uw order wordt door de magazijnafdeling verzameld en klaargezet op een pallet voor het transport. Daarna wordt de order ingepakt om deze te beschermen tegen beschadiging tijdens het transport. De afdeling planning controleert of alles juist is klaargezet en of de order compleet is.
Wat verwachten wij van u?
Wanneer uw zending bezorgd wordt, wordt deze geleverd tot aan de eerste drempel op de begane grond. Zorg er zelf voor dat de vloer wordt binnengebracht, naar de ruimte waar deze wordt gelegd, zodat het materiaal kan acclimatiseren. Bij het in ontvangst nemen van de materialen van uw order meet u goed controleren of alles wat op de ban stand compleet en onbeschadigd geleverd is en of het de vloer/plinten zijn die u besteld heeft. Wanneer er een defect of een beschadiging is kunt u dit aangeven op de afleverbon van de transporteur. Om te zorgen dat dit zo snel mogelijk wordt opgepakt vragen wij u om ons daarna te bellen of te mailen en de problemen van de zending door te geven.
Dan wordt dit zo spoedig mogelijk opgepakt.
Goed om te weten:
De levering van LAB21 is standaard tot aan de eerste drempel. Er komt een chauffeur met een heftruck om uw goederen af te leveren. Indien u wenst dat de goederen naar binnen of op een verdieping geleverd worden, kan dat. Dit brengt echter wel extra kosten met zich mee omdat wij dan een ander soort transporteur moeten inschakelen. Wij vragen dan specifiek een offerte voor u aan afhankelijk van de regio's. Tip: misschien kan u een sterk familielid om hulp vragen.
De vloer wordt (indien van toepassing) geëgaliseerd. De egaline heeft minimaal 1 volledige dag nodig om te drogen.
Wat kunt u verwachten?
Voorafgaand aan de egalisatie hebben wij uw ruimte al grondig geïnspecteerd. Om de kwaliteit te waarborgen werken al onze leggers met de materialen van de kwaliteitsmerken voorgeschreven door ons. Daarbij is er standaard werkprotocol geldig voor al onze leggers wat betreft de egalisatie.
Wat verwachten wij van u?
Zorg ervoor dat de te egaliseren vloer schoon en droog wordt opgeleverd, denk hierbij ook aan de randen. Wanneer u muren al geverfd zijn, beschermt u uw muur dan met een afdekfolie. Spetters kunnen vlak na het egaliseren eenvoudig worden verwijderd met lauwwarm water. Hoe verder de egaline is gedroogd hoe lastiger dit wordt. Vergeet niet aan de temperatuur in de te egaliseren ruimte denken. Deze dient tussen de 18 en 22 graden te zijn, waarbij tijdens het leggen de vloerverarming uit of op z'n laagst dient te staan.
Goed om te weten:
Egaliseren is een bouwactiviteit. Uw legger zal proberen dit zo netjes mogelijk uit te voeren, maar het kan voorkomen dat er spetters egaline op uw uren komen. Bescherm uw muren daarom vooraf zo geed mogelijk
De vloer wordt gelegd. Wanneer de order is afgerond vraagt de legger u of u de opleverbon wil ondertekenen.
Wat kunt u verwachten?
Uw legger legt de vloer en mocht u vragen hebben over de werkzaamheden kunt u deze bij hem kwijt. Na afloop van het leggen loopt de legger met u zijn uitgevoerde werk na en vraagt u, bij akkoord, om de opleverbon te tekenen. Deze is heel belangrijk in het proces, want met deze getekende bon is de opdracht afgerond en gaat uw garantie in.
Wat verwachten wij van u?
U dient tijdens het leggen aanwezig te zijn, zodat eventuele opties bij het leggen besproken kunnen worden. Als u bijvoorbeeld een plank niet mooi vindt, kunt u deze uit de vloer laten halen. Na afloop van het legwerk loopt u de gelegde vloer na met de legger en als u geheel tevreden bent, ondertekent u de opleverbon. Op de opleverbon geeft u ook een kwaliteit score aan de legger. De legger van Lab21 wordt intern beoordeeld op basis van de kwaliteit score van de klanten.
Tot slot bellen we u ongeveer twee dagen na op levering op om te vragen of alles naar wens is verlopen. Mogelijke opleverpuntjes kunt u natuurlijk ook kwijt op de opleverbon. Eventuele verbeterpunten worden door ons gebruikt om ons proces verder te verbeteren.
Wat kunt u verwachten?
Een uitgebreide controle dashboard op het hoofdkantoor om de potentiele problemen vroegtijdige te signaleren en voorkomen. Wij blijven ons systeem continu verbeteren om u de beste klantenervaring te bieden en u volledig te ontzorgen.